Ce este Pilates

Dragi iubitori de sport şi nu numai, începem azi o serie de articole despre Pilates.

Pilates este un sistem de exerciţii fizice care a fost dezvoltat în secolul al 20-lea de către americanul Joseph Pilates. Pilates a fost creat în timpul Primului Război Mondial, cu intenția de a îmbunătăți programul de reabilitare pentru victimele de război, fiind conceput pentru a ajuta soldații răniți în recâștigarea sănătății lor prin consolidarea, decontractarea şi stabilizarea muşchilor cheie.

Joseph obișnuia să spună: “. Când voi muri, vor spune :Avea dreptate, mă simt cu  cincizeci de ani mai tânar.” Și aşa a şi fost.

Joe a preferat, pentru sistemul lui mişcări, mai puţine dar mai precise, care necesită control și tehnică în detrimentrul repetărilor în număr mare. El a crezut că sănătatea mentală și fizică sunt esențiale una pentru cealată, creând ceea ce este o metodă de condiționare a întregului corp. Pilates utilizează mişcari fluente şi corecte pentru  aliniere, centrare, concentrare, control, precizie şi respirație (principiile Pilates-ului) ce determină o modalitate perfectă de lucru a corpului dispre interior spre exterior.

Clasele de Pilates lucrează la fortificarea, flexibilitatea și tonusul masei muscule, cu accent mai degrabă pe prelungirea corpului și alinierea coloanei vertebrale, decât pe umflarea și scurtarea mușchilor.

Cei trei muşchi esenţiali în Pilates

Cei trei muşchi esenţiali în Pilates

Pilates pune accent pe o zonă numită “core” care poate fi considerată practic şi de drept “centrul de putere” al corpului nostru. Core este zona dintre umerii și pelvisul dvs. (fără brațe și picioare) și cuprinde toți mușchii din această zonă. Cei trei muşchi esențiali şi intrinseci pe care îi lucrăm în Pilates sunt Transversus abdominis, Podeaua pelviană și mușchii paravertebrali (Multifidus).

Pentru că se concentrează pe zona “core”, Pilates este util nu numai în ca o metodă complementară în fitness dar și în reabilitare. Acesta poate fi folosit pentru a ajuta la dezvoltarea fizică a persoanelor prin mișcări care pot fi incluse în activitățile lor de zi cu zi. Accentul pe consolidarea zonei core și îmbunătățirea conștientă a posturii, sunt în foarte indicate în ameliorarea și prevenirea durerilor de spate, gât și articulare.

Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.
Powered by WordPress